14 Mart 2011 Pazartesi

DOT DOT DOT!!



Shopping & F***ing


Hamburger ekmekleri, tepsiler, kekler havada uçuşuyor ve iki insan birbirine ciyak ciyak bağrıyor, küfrediyor, vuruyor. Bunlar hemen iki adım önümde olurken ben, elim kolum bağlı öylece oturup yüksek gerilimi hissederek bakıyorum. Tiyatro oyuncusu ve seyirciler arasındaki o uçurum, sınır, resmiyet yokolmuş. Müdahele etmemek için kendimi nasıl tuttuğuma şaşarak olaylar karşısında dişlerimi sıkıyorum. Müthiş oyunculuk,  olayın gerçek olduğuna dair hiçbir şüpheye yer vermeyecek şekilde  göz kırptırtmadan izlettiriyor. Kalıplara meydan okuyan, cüretkar bir oyun. Aynı zamanda Türk insanının, -çoğu muhafazakar fikirler barındıran bir insan topluluğunun- önüne bu şekilde çıkmak büyük cesaret ister.
 Biraz başa alırsak; Dot, 2005 yılında Türkiyeye bir ilki getiren özel tiyatrodur. İngiltere'de doğmuş "yüzevurumcu" akımın ilk sahnelenişidir. Önceki oyunları kaçırmış olarak ben, izleme imkanı bulduğum ve şu an gösterilmekte olan üç oyunundan birinden bahsediyorum. 4 Kasım 2009dan beri gösterimde: Shopping and F***ing. Kendi sözleriyle kendilerini tanımlayacak olursak: "... Sadizm ve Marksizm ile yoğrulmuş bir kara komedidir. Hızlı ve şaşırtıcı sahneler, öfkeli ve hınzırca komik diyaloglarla örülü oyunda Ravenhill komedi ve çirkinliği savaştırır."
Uyuşmuş ve alışmış beynimizi sarsıntıya uğratıyor. Kimileri, eşcinsel ilişki yaşayan iki erkeğin canlandırıldığı sahnede "Iıyyy" "Cık cık cık" gibi yorumlar getiriyor kimileri kahkahalarla gülüyor. Açık söylemek gerekirse ben şoke oldum,kalakaldım. Sert ve ağır bir biçimde acıyı, nefreti, kimi gerçekleri yüze vuruyor da olsa oyundan çıktığım zaman ironik bir şekilde kendimi hafiflemiş hissediyordum. Belki de çok iyi yaşatılmış karakterlerle o an için kendimi özleştirip içimdekileri onlarla birlikte attığımı düşündüm ve rahatladım. Benim gibi çabuk sıkılan, dikkati dağınık bir insanı bile iki saat boyunca göz kırptırmadan izlettirdiler ya helal olsun. Vallahi şaştım billahi şaştım.
 NOT: Mükemmel oyuncu kadrosuna ne demeli. Serkan Altunorak-Melekler Korusun dizisinden hatırlayabileceğiniz-,Ece Dizdar,Tuğrul Tülek, İbrahim Selim, Mert Can Sevimli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder