28 Kasım 2011 Pazartesi

Öksüzler

Sevgili Ushan Çakır bu oyundan çıkartılmasaymış her şey çok daha güzel olacakmış. O; ruh hastası, histerik kardeş rolü için biçilmiş kaftan. Bir insan hem psikopat hem masum olabilir mi canım? Valla Ushan oluyor. Çocukcağız in-yer-face akımının içinde dura dura etkilenmiş hatta akımın kendisi haline gelmiş olabilir. İnsanın devamlı büründüğü bir karakterden, üstelik bir de felsefesini benimsemişse, etkilenmemesi mümkün mü? Tabiki dizi setinde yaptıklarını destekliyor değilim zira bir kadına karşı şiddet gösterilmesini hangi vicdan sahibi aklı başında insan destekleyebilir? O zaten bu hareketle kendi hayatını, kariyerini yine kendi elleriyle kararttı. Dot ekibi de haklı olarak üstüne düşeni yapıp onu oyundan çıkardı. .Gösterilecek tepkilere karşı öngörülü olmak lazım gelmesinin yanı sıra zaten oyunlarının içeriği dolayısıyla da eleştiri bombardımanına tutulmaları an meselesi olduğundan yaptıklarını doğru buldum.  Şiddet olsun ensest ilişkiler olsun korkulan, yokmuş gibi yapılan her şeyi yüzünüze yüzünüze vurup sizi allak bullak ediyor olsalar da kendi içlerinden birinin gidip bir kadını darp etmesini destekleyecek değiller elbet. Amaçlarının bir nevi yüzleştirme, karanlık bıraktığımız yerlere ışık tutma ve bizi bunlar üzerine düşündürmek olduğunu sanıyorum. Hiçbir şehir tiyatrosundan böyle sarsıla sarsıla çıktığımı ben anımsamıyorum. İçinde duygu sömürüsü yok, kalıplar yok. Ve aklıma hep o soruyu getiriyor: Ben olsam ne yapardım?
Ushan'ın yerine oyuna aldıkları Yusuf Akgün'ün de hakkını yememek lazım. Suratının zaten insanı ürküten bir yanı var üstelik bu zorlu role kısa zamanda iyi adapte olmuş. Yine de tam benimseyememiş gibi geldi rolünü ya da ben onu benimseyemedim.Hep Ushan'ı düşündüm ah dedim sen olsan şimdi ne döktürürdün o doğal tavırlarınla bizi oyunun içine iyice çekerdin.  Ne diye yedin şu b**u? Diğer oyuncular mükemmeldi zaten. Mimikleri, konuşmaları, sanki sahnedeki halleri dışında davranmaları mümkün değilmiş gibi geliyor insana. Ah be Çakır! Seni de orada görmek gözlere şenlik olacaktı. Karakterin hakkını verecek, karakterin kendisi oluverecektin kesin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder