30 Nisan 2011 Cumartesi

sinir harbi

Şu KİP (Kanal İstanbul Projesi) açıklandığından beri herkeste bir heyecan, bir telaş.Vay efendim ne büyük projeymiş, başbakan "çılgın"mış "büyük adam"mış, acayip bir hayal kurmuş, feci bir hayal gücü varmış. Yahu benim anlamadığım şey; bu zaten çok öncesinde de dile getirilmiş bir proje, yani başbakanın müthiş yaratıcılığından falan çıkmamış ki. Ayrıca kimse gerçekçi düşünmüyor, benim gerçekten aklım almıyor, koca koca adamlar enine boyuna düşünmeden, hesap kitap yapmadan bu projenin büyüsüne kapılıp "İşte bu! İhtiyacımız olan hayal kurmaktı!" diyor. Bende hayal bol isterseniz sallayayım yüksekten. Ama o zaman çılgın değil deli olurum sanırım. Belki de bu bir Osmanlı'dan kalma hayal olduğu için de destekleyen, sahip çıkan çok oldu. Marmaray'a tüp geçit yapılması aşamasında kazılardan çıkan "çanak çömlek" İstanbul tarihini neredeyse bin yıl kadar geriye götürerek sanıldığından da eski bir yerleşim yeri olduğunu ortaya çıkarmış. Sekiz bin yıllık tarihine ışık tutmuş. Ama medyada "nedense" fazla rağbet görmedi. Varsa yok KİP. Ben çözdüm neden olduğunu. Millet anca böyle gösterişli hayalleri, kandırıcı vaatleri duymayı seviyor. Tarihine sahip çıkmak falan neyine? Onlar için önemli olan bu değil ki. Sadece gösterişe kanan insan topluluğu, asıl önemli olması gereken değerlerinin değerini bilemiyor.Alın size hayret edici bir olay; Büyükçekmece'de bir ilköğretim okulunda bir kız çocuğundan idrar testi isteniyor, hamile olabilirmiş çünkü erkeklerle çok geziyormuş, "fahişe"ymiş o. İşte bu millet için asıl önemli olan değerler. Yozlaşmış ahlak kıymetlisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder